2018. október 21., vasárnap

A kezdet

Sziasztok!

Már régebb óta gondolkodtam azon, hogy indítok egy blogot vagy valami hasonlót. Egyrészt azért, hogy amit csinálok, később is vissza tudjam olvasni akár a reprodukálás miatt is; másrészt pedig azért, ha valakit esetleg érdekelnek az ilyen hobbi szintű elektronikai, informatikai témák, akkor itt találhat némi infót.

Sokat gondolkodtam, hogy mi legyen a blog neve. Sajnos csak i-vel engedte, mert a "hobby" már foglalt volt. Viszont az az oldal 2008 óta nem frissült.

Van néhány projektem, amiket idővel szeretnék majd az oldalon is megjelentetni. Van ami félkész, van ami prototípus és van ami már teljesen elkészült illetve vannak éppen aktuális dolgok is.

Egyik érdekesség lehet a 2.4GHz-es Wifi spektrumanalizátor, amit kevesebb, mint 5000Ft anyagköltségből kihoztam (inkább a programozás volt fájós). Erre azért került sor, mert ahol dolgoztam, ott szükség lett volna egy ilyen eszközre, de sok pénzbe kerültek annó. Most is több tízezer forint egy hasonló tudású eszköz. Ha lesz időm, leírom hogyan készült, hogy működik és teszek fel képeket. Nagyon hasznos kis kütyü ha gond van a wifivel. Tervezem ennek egy komolyabb 2.0 verzióját is és talán egyszer lesz belőle 5.8GHz-es is.

Ami még úgy érdekel a hétköznapokban az az operációs rendszerek. A munkahelyen Windows Active Directory környezetben dolgozom, otthon inkább linuxot használok, illetve megpróbálok mindent megoldani azzal, amire szükségem van. Sajnos néha vannak akadályok az undorító árukapcsolások miatt, de szerencsére nem túl jellemző.

Mostanában Arduinoban programozgatok.
Vettem egy csomó Xiaomi terméket, amikből (de nem csak kizárólag ebből) okosotthont szeretnék összeraktni. Vezeték nélküli szenzorokat építeni főként ESP8266 alapokon, de ez a későbbiek során változhat még.

Kezdésnek ennyi, hamarosan visszatérek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése